ΜΜΜ: Οι μαύρες τρύπες των αστικών συγκοινωνιών Ημερομηνία:
Σήμερα 16/7/2025, 06:12 - Εμφανίσεις: 11
Χιλιάδες δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ «χαμένα», συρμοί του μετρό χωρίς κλιματιστικά σε θερμοκρασίες πέριξ των 40 βαθμών και συμβάσεις με ιδιώτες που δεν τηρούνται, παραμένουν οι μαύρες τρύπες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
Η συχνότητα διέλευσης σε κάποιες περιοχές αγγίζει το μισάωρο, που ξεπερνιέται κατά πολύ στο θερινό ωράριο Με το επιβατικό κοινό της πρωτεύουσας να αυξάνεται συνεχώς έπειτα από την πανδημία, τα δρομολόγια σχεδόν στο σύνολο των μέσων μαζικής μεταφοράς παρουσιάζουν πτωτική πορεία, παρά τις προσθήκες καινούργιων λεωφορείων αλλά και την παρουσία ιδιωτικών ΚΤΕΛ στο συγκοινωνιακό έργο της πρωτεύουσας.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Είναι ενδεικτικό και αξιοσημείωτο ότι στις στάσεις των λεωφορείων το επιβατικό κοινό χρειάζεται ιώβεια υπομονή, με τη συχνότητα διέλευσής τους σε κάποιες περιοχές να αγγίζει ακόμα και το μισάωρο, ενώ με την εφαρμογή του θερινού ωραρίου το ξεπερνά κατά πολύ! Την ίδια στιγμή, οι χρήστες της γραμμής 1 του μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) εξακολουθούν να υφίστανται απίστευτη ταλαιπωρία, καθώς τα δρομολόγια κάποιες ώρες της ημέρας έχουν συχνότητα έως και 12 λεπτών, ενώ κατά κανόνα τα δρομολόγια εκτελούνται ανά 9-10 λεπτά.
Επιπρόσθετο βασανιστήριο, υπό συνθήκες αφόρητης ζέστης, είναι και η λειτουργία του κλιματισμού, με σχεδόν τον μισό στόλο των συρμών να παρουσιάζει δυσλειτουργίες λόγω του γνωστού προβλήματος της έλλειψης ανταλλακτικών.
Δεν είναι λίγοι οι επιβάτες που μπροστά στη… σάουνα που τους αναμένει σε περίπτωση επιβίβασης σε συρμό χωρίς air condition, επιλέγουν να περιμένουν το επόμενο τρένο, κάνοντας την προσευχή τους να σταθούν τυχεροί! Ομως και στις άλλες δύο γραμμές του μετρό το επιβατικό κοινό της πρωτεύουσας εξακολουθεί να «βράζει» σε συρμούς χωρίς air condition, κάτι που πρόκειται να συνεχιστεί και τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Τη στιγμή που ξεκινούσε η πρώτη πιλοτική 24ωρη λειτουργία στις γραμμές 2 και 3, το μετρό της Αθήνας εξακολουθούσε να στηρίζεται σε έναν γερασμένο στόλο, με 20 από τους 52 συρμού...